نصب توالت فرنگی

آموزش گام به گام نصب توالت فرنگی

اگر شما هم زانو درد را تحمل کرده باشید می دانید که استفاده از توالت های ایرانی برای افراد دارای مشکلات زانو و همچنین خانم های باردار چه عذابی است. در این مقاله از مزایای استفاده از توالت فرنگی و همچنین روش نصب توالت فرنگی را شرح داده ایم.

 

البته فقط لازم نیست مشکل زانو داشته باشید یا باردار باشید که با توالت های ایرانی به مشکل بر بخورید؛ استفاده از توالت های ایرانی به مرور باعث مشکلات زیادی در لگن و زانو و به خصوص مچ پا و به طور کل پاها می شود.

 

توالت فرنگی به دلیل ساختاری که دارد، استفاده راحت تری را برای افراد مسن فراهم می کند و از مشکلاتی از قبیل مشکلات در نواحی لگن، ران ها، زانو و حتی مچ پاها جلوگیری می کند.

 

امروزه در ساختمان های نوساز دیگر انتخاب معماران توالت های ایرانی نیست و کم کم در سراسر ایران توالت های ایرانی در حال جایگزینی با توالت های فرنگی است.

 

توالت ایرانی یا فرنگی

انتخاب شما کدام است؟ توالت ایرانی یا فرنگی؟

اگر انتخاب شما توالت های ایرانی باشد به احتمال زیاد از توالت فرنگی استفاده نکرده اید؛ و از راحتی ای که در اختیارتان می گذارد بی خبر هستید.

در توالت های فرنگی دیگر خبری از درد مچ پا نیست، خبری از درد زانو نیست، خبری از درد در ناحیه لگن نیست و خیلی مشکلات دیگر.

در کنار این مشکلات، غیر بهداشتی بودن محیط در توالت های ایرانی را هم اضافه کنید.

با این اوصاف توالت فرنگی یک انتخاب معقولانه تری است.

 

 

نصب توالت فرنگی در منزل

اگر شما در حال ساخت و یا بازسازی یک خانه هستید به راحتی می توانید از همان ابتدا از سنگ توالت فرنگی استفاده کنید و دیگر جایی برای تعبیه توالت ایرانی نگذارید.

 

همچنین می توانید در سرویس بهداشتی از هر دو نوع توالت استفاده کنید و یک بخش از توالت را به سرویس ایرانی و بخش دیگر را به سرویس فرنگی اختصاص بدهید. البته این مورد در صورتی امکان پیاده سازی دارد که متراژ سرویس بهداشتی منزل شما بزرگ باشد.

اگر از دو سرویس به صورت ترکیبی استفاده کنید، امکان انتخاب را برای خود و دیگر ساکنین و حتی مهمانانتان فراهم می آورید.

 

اگر سرویس بهداشتی شما متراژ بزرگی نداشته باشد و نتوانید همزمان دو نوع توالت را در آن نصب کنید و همچنین ترجیح دهید توالت ایرانی سرجای خودش باقی بماند؛ می توانید بخشی از فضای حمام را برای نصب توالت فرنگی در نظر بگیرید.

این مورد هم در صورتی است که متراژ حمام به گونه ای باشد که بتوان یک فضای اختصاصی به توالت فرنگی اختصاص داد.

 

سرویس فرنگی به دلیل داشتن درب و فضای بسته، از هرگونه آلودگی در محیط جلوگیری می کند در نتیجه نیاز به نگرانی در رابطه با آلوده شدن محیط حمام نداشته باشید.

 

با تمام این تفاسیر برسیم به مبحث چگونگی نصب توالت فرنگی.

نصب توالت نیاز به آشنایی با سیستم لوله کشی و چاه فاضلاب دارد از این رو از همین ابتدا توصیه می شود اینکار را به متخصصین لوله بازکنی غرب تهران و کرج بسپارید.

سپردن کار به افراد متخصص این امکان را می دهد که از مشکلات ناشی از افراد غیر حرفه ای و تازه کار دور باشید.

 

 

گام به گام آموزش نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی

اگر به هر دلیل انتخابتان نصاب و مراکز لوله بازکنی در تهران نیست و ترجیح می دهید اینکار را خودتان انجام دهید؛ مراحل زیر را با دقت مطالعه و پیاده سازی کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

آیا می دانید برای اینکار به چه لوازمی احتیاج دارید؟

لوازم ضروری به شرح زیر است:

  • دستکش و لباسکار مناسب
  • شیلنگ رابط توالت فرنگی
  • آچار فرانسه
  • انبردست
  • واشر
  • پیچ گوشتی ۲ و ۴ سو
  • چسب آنتی باکتریال درزگیر

 

مراحل کار:

مرحله اول: نصب توالت

مهمترین قسمت در آموزش نصب توالت فرنگی، نحوه نصب کاسه است. اگر کاسه به درستی نصب نشود ممکن است بوی بد و در شرایط بدتر آب به داخل محیط نشت پیدا کند.

برای شروع کار ابتدا حلقه مومی و پیج های آن را نصب کنید. پس از اطمینان از نصب صحیح و استاندارد، کاسه توالت را روی آن قرار دهید.

کاسه را به آرامی فشار دهید تا به درستی در سرجای خودش قرار گیرد.

به وسیله درزگیر و بست های پلاستیکی می توانید از نصب صحیح توالت اطمینان حاصل کنید.

 

 

مرحله دوم: نصب تانک توالت

رعایت ترتیب انجام این مرحله با مرحله قبل چندان اهمیت ندارد. یعنی می توانید قبل از نصب کاسه توالت، ابتدا مخزن را نصب کنید. اما توصیه می شود همین انجام کار را با مراحل همین مقاله پیش روید.

 

توالت فرنگی ها اشکال و انواع گوناگونی دارند. در بعضی از آنها برای نصب تانکر و مخزن لازم است تا دیوار سوراخ شود. و در بعضی دیگر مثل توالت های زمینی، نیازی به اینکار نیست. بلکه کافی است تا مخزن را به کاسه توالت فرنگی وصل کنید.

در این مرحله ابزار مورد نیاز، آچار فرانسه است.

 

مرحله سوم: نصب شیلنگ رابط

متراژ شیلنگ به فاصله بین دیوار تا مخزن مرتبط است بنابراین قبل از نصب می توانید این فاصله را اندازه گیری کرده و اندازه مناسب شیلنگ را تهیه کنید.

اندازه گیری مناسب علاوه بر صرفه جویی در هزینه، ظاهر کار را تمیز و مرتب تر درمی آورد.

 

مرحله ساده کار نصب کاسه توالت فرنگی، همین مرحله نصب شیلنگ است.

یک سر شیلنگ را به مخزن و سر دیگر را به فلکه نصب کنید.

تمام!

این مرحله تمام شد.

 

مرحله چهارم: نصب نشیمن گاه توالت

در هنگام خرید به اندازه نشیمن گاه توجه داشته باشید تا کاملا هم اندازه توالت فرنگی باشد در غیر اینصورت نصب آن دشوار خواهد شد.

برای نصب نشیمن گاه به چند پیچ و مهره و واشر و یک آچار احتیاج خواهید داشت.

 

 

کار تمام شد.

 

توصیه می شود برای تمیز بودن بیشتر کار نصب و جلوگیری از هرگونه درز و نشتی آب، از چسب آنتی باکتریال دور تا دور سرامیک را چسب بزنید.

پس از تزریق چسب، ۲۴ ساعت زمان بدهید تا کاملا خشک شود.

 

در انتها شیر آب را باز کنید و قبل از مصرف، توالت را امتحان کنید.

نظر بدهید

تماس فوری