از بین بردن سوسک های فاضلابی

راههای از بین بردن سوسک فاضلابی و خانگی

پیدا شدن یک سوسک در یک خانه به معنای مخفی شدن صدها سوسک در سرتاسر منزل است. سوسک ها به سرعت تخم گذاری می کنند و در مدت کوتاهی چندین برابر می شوند. از بین بردن سوسک های فاضلاب دستشویی کار ساده ای نیست و ممکن است مدت زیادی باعث سلب آرامش اعضای خانه شود. در این مقاله به بررسی راههای از بین بردن سوسک فاضلابی و خانگی می پردازیم.

 

از بین بردن سوسک های فاضلابی

انواع سوسک ها

سوسک فاضلابی

یکی از رایج ترین سوسک های موجود در هر خانه های فاضلابی یا همان سوسک های درشت است. این سوسک ها مولاً باعث ترس از اعضای خانواده به‌خصوص خانم‌ها می‌شوند بیشتر در چاه های دستشویی و فاضلاب و حمام دیده می‌شوند. معمولاً وجود این سوسک ها نشان دهنده وجود ده ها سوسک درشت دیگر است که در سراسر راه های فاضلابی بچه های حمام و دستشویی وجود دارند.

 

سوسک های آلمانی

یکی دیگر از سوسک هایی که در منزل زیاد دیده می شوند سوسک های آلمانی یا سوسک های ریز هستند. این سوسک آب بیشتر در آشپزخانه و داخلی کشو ها و کمد ها دیده می شوند. این سوسک ها معمولاً بسیار ریز هستند و پس از سوخت گذاری به سرعت تکثیر می شوند.

 

سوسک ها معمولا از کجا می آیند؟

سوسک ها معمولاً به دنبال محیط های مرطوب برای تخم ریزی بهترین مکان برای این کار بدون شک چاههای فاضلاب است. اغلب این موجودات چندش آور در چاههای فاضلاب و دهانه آن حضور دارند و شما فقط تعداد کمی از آنها را می بینید. پس می‌توان گفت محل اصلی وجود سوسک های فاضلابی یا درشت در داخل دهانه کاسه توالت و ورودی چاه‌ها است. چنانچه برای رفع مشکلات فاضلابی نیاز به تخلیه چاه و لوله بازکنی دارید با مرکز تخصصی لوله بازکنی در کرج و تخلیه چاه در کرج امین کاران تماس بگیرید.

 

راههای فراری دادن سوسک ها از خانه

 

کشیدن سیفون

همانطور که گفته شد تا معمولاً در دهانه چاه ها تخم ریزی می کنند و اغلب در همان محل حضور دارند. از یکی از ساده ترین راه های از بین بردن محل های تخم ریزی و از بین بردن تخم ها کشیدن سیفون است. در صورتیکه سیفون توالت دچار مشکل است می توان با استفاده از فشار آب زیاد در محل ورودی چاه دستشویی و یا حمام این کار را انجام داد.

 

ریختن انواع سوسک کش های مایع

یکی دیگر از راههای محافظت ستون برای مبارزه با سوسک ها استفاده از سم های مایع در چاه فاضلاب و یا ورودی چاه است. امروزه انواع مختلفی از سم های سوسک کش در فروشگاه ها وجود دارد که می توان متناسب با نوع نیاز آنها را انتخاب کرد.

 

استفاده از پودر سوسک کش

معمولاً از پودرهای سوسک کش برای سوسک های آشپزخانه ای استفاده می شود به صورتی که در حاشیه و کناره های آشپزخانه و خانه ریخته می شود . از آنجایی که در فضاهای مرطوب مانند حمام و دستشویی امکان ریختن پودر سوسک کش وجود ندارد توصیه می شود برای از بین بردن سوسک های فاضلابی از سم های مایع سوسک استفاده شود.

 

استفاده از سوسک های خانگی و یا خمیر سوسک کش

انگلیسی دیگر از راه های از بین بردن سوسک ها استفاده از دوست صمیمی که معمولاً در آشپزخانه و کابینت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

استفاده از سوسک کش های کشاورزی

معمولاً برای از بین بردن سوسک ها از سم های کشاورزی استفاده می کنند اما باید دانست که تاثیر این سم های کشاورزی بر روی دیسک‌های بازداری و سوسک های آلمانی بسیار زیاد است. به طور کل این سم برای از بین بردن آفات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاثیر خوبی هم بر روی فراری داده و از بین بردن سوسک های خانگی نیز دارد.

 

پیف پاف قدیمی ترین یار در مقابل سوسک ها

بدون شک قدیمی ترین و مرسوم ترین راه مبارزه با حشرات و سوسک ها استفاده از حشره کش ها و یا به عبارتی پیف پاف ها است. این نوع سم ها به دلیل در دسترس پذیری آسان و سهولت استفاده بسیار مورد توجه است. البته از طرفی نیز تنها برای از بین‌بردن موردی در حشرات و سوسک ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای از بین بردن انبوهی از حشرات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

نکات مهم برای جلوگیری از تکثیر سوسک در منزل

– همیشه آشپزخانه را تمیز نگه دارید .
– از تجمع زباله و آشغال در منزل خودداری کنید و در فاصله‌های زمانی کوتاه آنها را از خانه خارج کنید
– سوسک‌ها عاشق محیط مرطوب هستند پس تا حد امکان از مرطوب نگه داشتن غذایی خانه به خصوص در آشپزخانه خود داری کنید.سینک دستشویی را همیشه تمیز نگه دارید.

 

اگر دنبال راه های مدرن و جدید برای از بین بردن سوسک های فاضلابی هستید با امین کاران مرکز تخصصی لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید.

نظر بدهید

تماس فوری