نشتی سقف سرویس بهداشتی

نشتی سقف سرویس بهداشتی

علت چکه کردن سقف دستشویی

به سرویس بهداشتی منزل بروید و به سقف نگاهی بیندازید. اگر لکه زرد رنگ و مرطوب و نم زده ای مشاهده کردید؛ دچار مشکل نشتی سقف سرویس بهداشتی شده و اگر همین حالا یک تصمیم قطعی برای آن نگیرید، بعدا پشیمان خواهید شد.

 

چکه کردن آب از سقف سرویس بهداشتی از جمله مشکلاتی است که معمولا ۲ واحد طبقه بالا و واحد جاری را درگیر می سازد.

رطوبت و آب در سرویس بهداشتی یک جز جدانشدنی است. به همین دلیل در هنگام ساخت منازل عایق کاری ها به گونه ای انجام می شود که آب به درون دیوارها و کف و طبقات زیرین نفوذ نکند.

 

اصلی ترین دلیلی که می تواند باعث نم و رطوبت سقف که در نهایت به نشتی و در صورت عدم توجه به ریزش سقف منجر گردد؛ ایرادات و مشکلات در ترک و شکستگی لوله ها و یا مشکل در عایق بندی کاسه توالت باشد.

عمر بالای ساختمان ایجاب می کند که لوله ها دچار فرسودگی شوند و به مرور کارایی خود را از دست بدهند و دچار ترک خوردگی و شکستگی شوند و عایق ها به مرور زمان از بین بروند و ضعیف شوند.
تمام این موارد منجر به نشتی آب به طبقات زیرین خواهد شد.

جهت رفع مشکل ابتدا نیاز به یک کارشناس تشخیص ترکیدگی لوله تهران است تا علت اصلی و محل شکستگی لوله به درستی تشخیص داده شود.
تشخیص صحیح اهمیت بالایی دارد و ۵۰درصد حل مشکل را شامل می شود از این رو اینکار را به یک تیم حرفه ای و متخصص بسپارید.

 

یک نشتی ساده، یک فاجعه بزرگ!

اگر صفحه حوادث روزنامه ها و اخبار را مطالعه کنید؛ خواهید دید آسیب و ضررهای جانی بسیاری در اثر ریزش سقف دستشویی و حمام اتفاق می افتد که متاسفانه کم هم نیستند.
تمام این حوادث ناگوار از یک نشتی ساده و نم و رطوبت سطحی پیش می آید.
البته نگران و مضطرب نشوید.

هر چکه کردن سقف دستشویی قرار نیست باعث ریزش سقف شود اگر در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام کنید.

خوشبختانه فرسودگی و شکستگی لوله ها در ابتدا با نم و رطوبت خود را نشان می دهد و یکباره دچار ترکیدگی نمی شود. همزمان با نم زدگی، رنگ گچ سقف شروع به تغیر رنگ و زرد شدن می کند.

هرچه میزان آسیب دیدگی لوله ها بیشتر شود، شرایط بدتر می شود و قطره قطره آب از سقف می چکد که اصلا و ابدا خوشایند نیست.
اگر این علائم را مشاهده کردید با اقدامی به موقع با کارشناسان و یک تیم حرفه ای و کاربلد لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید تا از حوادث ناگواری که در آینده ممکن است پیش آید جلوگیری کنید.

نادیده گرفتن و به تعویق انداختن این مشکل برای هر دو واحد درگیر این موضوع می تواند خطرآفرین باشد و باید همکاری های لازم از طرف هر دو واحد صورت بگیرد تا مشکل در اسرع وقت حل شود.

هزینه های تعمیر سقف برعهده کیست؟

آپارتمان نشینی قوانین مخصوص به خود را دارد و برای زندگی در آرامش و آسایش تمام ساکنین ساختمان می بایست با رفتاری مسالمت آمیز و همکاری، مشکلات را حل کنند.

با توجه به قوانین آپارتمان نشینی در جمهوری اسلامی ایران، در صورت بروز مشکل نشتی سقف سرویس بهداشتی ، هزینه های تعمیر و رفع مشکل برعهده مالک واحد طبقه بالا می باشد و مالک این واحد می بایست برای رفع مشکل اقدام نمایند.

در صورتی که ساکنین فعلی واحد مستاجر باشند هزینه های تعمیرات لوله کشی های آب و فاضلاب برعهده مالک اصلی ساختمان است. در صورتی که مالک از پرداخت هزینه ها امتناع کند؛ مستاجر می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف از مالک شکایت کند.

نظر بدهید

تماس فوری