مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی و راه حل های آن

افتادن صابون در چاه دستشویی

افتادن صابون در چاه دستشویی یکی از متداول اتفاقات در سرویس های بهداشتی هستند که روشویی و چاه فاضلاب در یک فضا قرار دارند. ترکیب صابون و آب موجب لیز شدن و در نهایت بالا رفتن خطر افتادن صابون در چاه دستشویی می شود که در این صورت اتفاقات و مشکلاتی در پی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی دلایل این اتفاق و راه های حل آن می پردازیم.

 

افتادن صابون در چاه دستشویی

چرا صابون باعث ایجاد مشکلات برای چاه فاضلاب می شود؟

صابون ها به خاطر دهانه باز و گشاد چاه دستشویی به راحتی وارد آن شده و به سمت پایین حرکت می کنند. صابون تا جایی از چاه فاضلاب پایین میرود تا دیگر امکان پایین رفتن نداشته باشد و موجب گرفتگی چاه شود. در این شرایط هر چقدر صابون بزرگتر و یا به عبارتی تازه و نو باشد احتمال گرفتگی چاه دستشویی بیشتر و سخت‌تر می‌شود.

 

چگونه میتوان از افتادن صابون در چاه دستشویی جلوگیری کرد؟

یکی از راه های خوب برای پیشگیری و جلوگیری از افتادن صابون در چاه فاضلاب استفاده از مایع دستشویی برای نظافت است و نه صابون . اگر شما به جای صابون از مایع دستشویی استفاده کنید احتمال این اتفاق به صفر می رسد.

البته شما می توانید با ایجاد پارتیشن یا یک درب فلزی محیط روشویی را از چاه فاضلاب و چاه دستشویی جدا کنید تا در این صورت حتی اگر از دست شما هم لیز بخورد مشکلی پیش نیاید.

اگر هر یک از موارد بالا برایتان امکان پذیر نبود، یکی از پیشنهادهای ما استفاده از چاه بست برای سرویس بهداشتی است. وجود چاه بست علاوه بر اینکه از افتادن اشیا به درون چاه و افتادن صابون در چاه دستشویی جلوگیری می کند، مزایای دیگری هم دارد که در مقاله ای با این موضوع در وب سایت لوله بازکنی امین کاران منتشر کرده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

 

 

راه های حل مشکل گیر کردن صابون در چاه دستشویی و فاضلاب

آبجوش یکی از بهترین راه حل ها

آب جوش پس از ترکیب با صابون باعث می شود صابون راحت تر از لوله چاه دستشویی خارج شود. فقط دقت داشته باشید حدالامکان از تماس آب جوش با کاشی و خود سرویس بهداشتی خودداری کنید چون ممکن است باعث ترک خوردگی شود.

 

استفاده از مواد شوینده

یکی دیگر از راه های حرکت دادن صابون از چاه دستشویی استفاده از مواد شوینده برای لیز شدن حرکت دادن است. مقداری از مایع شوینده را داخل چاه ریخته و صبر کنید تا صابون شروع به حرکت کردن کند.

 

خارج کردن صابون با استفاده از دست

این روش خارج کردن صابون توصیه نمی‌شود ولی در صورت لزوم می توانید از آن استفاده کنید. ابتدا یک یا دو دستکش یکبار مصرف به دست کنید و تا حد امکان آستین های خود را بالا بکشید. دست را داخل چاه دستشویی ببرید و صابون را مستقیماً خارج کنید. این روش روش بهداشتی نیست ولی روش سریع و قطعی است.

 

استفاده از میله فلزی مانند

استفاده از قلاب فلزی می‌تواند یکی از راه های ساده برای خارج کردن صابون از چاه فاضلاب باشد.

 

استفاده از انواع فنر

برای خارج کردن صابون از چاه دستشویی می توانید از انواع فنر دستی و برقی که مخصوص این کار طراحی شده اند استفاده کنید. در صورتی که امکان استفاده از این فنر ها را ندارید میتوانید با مجموعه امین کاران مرکز تخصصی لوله بازکنی در کرج و لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با استفاده از دستگاه‌های فنر برقی یا دستی مشکل شما را حل کنند.

 

نکته بسیار مهمی که در پایان کار باید به آن اشاره شود این است که به هیچ عنوان نباید از کنار این موضوع عبور کرد و آن را پیش پا افتاده در نظر گرفت. گرفتگی لوله با صابون یکی از بدترین انواع دیگر است که می‌تواند منجر به اتفاقات بدی برای سرویس بهداشتی شما و حتی منزل شما شود.

 

 

خدمات ما: لوله بازکنی در کرج

نظر بدهید

تماس فوری