چاه بست

چاه بست چیست؟

آشنایی با چاه بست

در بسیاری از توالت های ایرانی قطعه پلاستیکی در دهانه چاه دستشویی قرار دارد که برای بسیاری این سوال پیش می آید که آن چیست.

این وسیله استوانه ای شکل که معمولاً دارای قطر ۱۰ الی ۱۱ سانتی متر است خاصیت فنری دارد و تنها در توالتهای ایرانی مورد استفاده می گیرد. در انتهای این قطعه پلاستیکی خروجی وجود دارد که کار تخلیه به چاه فاضلاب را انجام می دهد. شیوه کار چاه بست به این صورت است سنگینی فضولات باعث پایین آمدن دریچه خروج چاه بست می‌شود و در نتیجه فضولات به داخل چاه فاضلاب ریخته می‌شود.

 

چاه بست

فواید استفاده از چاه بست

 

جلوگیری از افتادن اشیا به چاه فاضلاب

یکی از فواید بسیار خوب است و جلوگیری از ورود و افتادن اشیا قیمتی در داخل چاه فاضلاب است.

بدون شک برای هر کسی پیش می آید که دچار مشکل افتادن موبایل یا طلا و یا هر اشیای دیگری در زمان استفاده از سرویس بهداشتی در داخل دهانه چاه فاضلاب بیفتد و درآوردن طلا از توالت با اشیای قیمتی دیگر دردسرهایی ایجاد کند، که در این صورت وجود چاه بست در دهانه چاه این مشکل پیش نخواهد آمد و باعث جلوگیری از افتادن و پایین رفتن آن قطعه می‌شود.

همچنین چاه بست می‌تواند باعث جلوگیری از افتادن اشیای بزرگ مانند افتادن صابون در چاه شود که این امر باعث جلوگیری از گرفتگی لوله و عدم نیاز به تخلیه چاه و رفع گرفتگی لوله شود.

اگر تا به حال از این قطعه استفاده نکرده اید و به دلیل افتادن وسایل در داخل چاه فاضلاب نیاز به تخلیه چاه و یا لوله بازکنی دارید با مرکز معتبر امین کاران ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی کرج و لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید.

 

جلوگیری از ورود بوی نامطبوع از چاه فاضلاب

وجود چاه بست در دهانه چاه فاضلاب تا حد زیادی از انتشار بوی بد و نامطبوع از چاه به فضا جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند از انتشار گازهای نامطبوع و خطرناک‌تر است تا حدی جلوگیری کند.

 

جلوگیری از ورود سوسک و حشرات از چاه به داخل دستشویی

یکی از فواید بی نظیر این وسیله جلوگیری از خروج سوسک ها و حشرات موذی از چاه به سرویس بهداشتی و داخل خانه است.

 

پنهان کردن چاه فاضلاب و فضولات آن

دیده شدن فضولات چاه فاضلاب حس ناخوشایندی دارد و بدون شک بهتر است از این کار جلوگیری شود. چاه بست به دلیل پنهان کردن دهانه چاه فاضلاب از دیده شدن فضولات داخل چاه جلوگیری میکند.

 

آیا چاه بست نیاز به تعویض دارد؟

صحبت تنها در صورت نیاز به تعویض دارند که خاصیت فنری خود را از دست بدهند و دیگر فواید ذکر شده در بالا را نداشته باشند.

نظر بدهید

تماس فوری