چرا چاه فاضلاب زود به زود پر می شود؟

مشکلات و دردسرهای پر شدن چاه فاضلاب

هنگام ساخت و ساز ساختمان ها و مناطق مسکونی ظرفیت و عمق چاه های فاضلاب را براساس حداکثر تعداد ساکنین حفر می کنند. حفر چاه در کرج و تهران به گونه ای صورت می گیرد که تا سالیان سال نیازی به حفر چاه جدید و تخلیه چاه نداشته باشد.

پر شدن چاه زمان دقیق و مشخصی ندارد و نمی توان برای هر ساختمان یک زمان معینی بیان کرد. اما با توجه به سابقه ی چندین و چندساله امین کاران، به این موضوع دست یافتیم که میانگین زمانی پر شدن چاه فاضلاب ۱۰ تا ۱۵ سال است.

بنابراین تجربه، ساختمان های نوساز تا چندین سال از این مشکل مصون هستند اما ساختمان هایی که این عمر را طی کرده و یا حتی طول عمر بیشتری دارند؛ دیر یا زود با این معضل روبرو خواهند شد.

 

علائم پر شدن چاه فاضلاب

همانطور که گفتیم گرفتگی چاه فاضلاب مشکلی است که در طی سالها و با افزایش طول عمر چاه رخ خواهد داد و هیچ راهی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود ندارد.

البته راه هایی وجود دارد که می تواند این مشکل را چندین سال به تعویق بیندازد.

یکی از این راه ها که باعث ایجاد گرفتگی لوله و چاه فاضلاب می شود؛ انداختن دستمال توالت درون چاه است.

بسیاری از ساختمان ها به دلیل عدم رعایت این نکته ساده و پیش پا افتاده سالانه متحمل خرج های تخلیه چاه در کرج خواهند شد. در صورتی که با رعایت این مورد، در هزینه های اشتراکی ساختمان صرف جویی صورت می گیرد.

 

از کجا بفهمیم که چاه ساختمان پر شده است؟

به هر حال گرفتگی چاه و لوله ها یک اتفاق اجتناب ناپذیر است و رخ خواهد داد؛ و از کجا باید بفهمیم که چاه پر شده و نیاز به تخلیه چاه یا حتی لایروبی دارد.

 

نشانه های زیادی وجود دارد که شما را از این مشکل آگاه می کند.

برخی از این نشانه ها شامل:

 

  1. انتشار بوی بد فاضلاب و گازهای سمی

پخش شدن بوی بد فاضلاب قبل از فرا گرفتن کل ساختمان از سرویس بهداشتی شروع می شود. اگر به تازگی در سرویس بهداشتی منزل یا محل کارتان، بوی های بد و ناخوشایند استشمام می کنید؛ بدانید که چاه فاضلاب ساختمان در حال پر شدن است و با مشکل پر شدن چاه فاضلاب درگیر خواهید بود.

چاه و لوله ها زمانی که خالی هستند؛ عاری از گازهای سمی آمونیاک، متان و سولفید هیدروژن است؛ اما به مرور با پر شدن چاه، این گازهای سمی از مسیر لوله های به سمت بالا حرکت می کنند و از طریق راه های آب و چاه ها به درون سرویس بهداشتی و در حالت شدید تر به کل ساختمان نفوذ می کند و علاوه بر انتشار بوی بد که باعث آزار و اذیت ساکنین می شود.

این گازهای سمی می تواند خطراتی زیادی از قبیل مسمومیت را به دنبال دارد.

گازهای سمی از نظر جرم بسیار سبک هستند و به راحتی در فضا پخش می شوند و به دلیل سبکی زیاد، تمایل زیادی به حرکت به سمت بالا دارند. از این رو بالا آمدن گازهای سمی فاضلاب بیش از طبقات پایین ساختمان، طبقات فوقانی و بالاتر را درگیر می کند.

هر چه طبقات به سمت بالاتر می رود؛ انتشار گازهای سمی به مراتب بیشتر خواهد شد.

 

با توجه به این نکته که بوی بد سرویس بهداشتی می تواند ناشی از گازهای سمی حاصل از پر شدن چاه باشد؛ در صورت مشاهده چنین مشکلی با تکنسین های تخلیه چاه در تهران و غرب تهران امین کاران تماس بگیرید تا در اسرع وقت این مشکل رفع و رجوع گردد.

 

 

 

 

  1. نم و رطوبت سرویس بهداشتی

نم زدگی و رطوب در سرویس بهداشتی یک اتفاق طبیعی نیست. درست است که سرویس بهداشتی یک محیط مرطوب است اما عایق کاری ها از بروز نم و رطوبت به دیوارها جلوگیری می کند.

در نتیجه اگر نم و رطوبت در محیط سرویس بهداشتی خود مشاهده کردید یک اتفاق غیر طبیعی در حال رخ دادن است.

نم زدگی دیوار بیشتر به دلیل ترکیدگی لوله ها اتفاق می افتد و نیاز به متخصصین تشخیص ترکیدگی لوله در کرج است تا محل صحیح ترکیدگی و شکستگی لوله را تشخیص دهد.

اما گاهی اوقات این رطوبت زدگی ناشی از ترکیدگی لوله ها نخواهد بود بلکه عدم توانایی چاه در جذب آب درون چاه باعث می شود تا این آب به اطراف سرویس بهداشتی نفوذ کند.

برعکس مشکل فوق که بیشتر طبقات بالا را درگیر می کند؛ این مشکل می تواند طبقات پایین و همکف را دچار مشکل کند.

 

 

  1. بالا زدن فاضلاب از لوله ها

پر شدن چاه فاضلاب به یکباره اتفاق نمی افتد و این مشکل رفته رفته و به مرور زمان بروز پیدا می کند.

این پر شدگی علائم مختلفی دارد که در مواردی می تواند پالس های اشتباه یا درست باشد که تشخیص آن از توانایی های یک کارشناس است.

از جمله علائم پر شدن چاه فاضلاب را پیش از این گفتیم. نادیده گرفتن این موارد و یا تشخیص غلط می تواند مشکلات زیادی به بار آورد.

یکی از این مشکلات بالا زدن فاضلاب از راه های آب و لوله ها است.

بالا زدگی چاه آخرین مرحله از نشانه های پر شدن چاه فاضلاب است که عدم توجه به نشانه های کوچک و هشدار دهنده به این مرحله ختم خواهد شد.

البته با ورود به این مرحله هنوز امکان رفع مشکل پابرجاست و تنها چیزی که نیاز دارید یک مرکز معتبر با تکنسین های مجرب است تا در اسرع وقت به محل زندگی شما اعزام شوند و هر چه سریعتر برای حل مشکل اقدام کنند.

 

 

نادیده گرفتن پر شدن چاه مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای ساکنین و مالکین ساختمان ها به دنبال خواهد داشت.

از بیشتر شدن هزینه های تعمیرات که ضررهای مالی محسوب می شود تا ضررهای جانی که می تواند منجر به مسمومیت در اثر گازهای سمی، انفجار فاضلاب و همچنین پیدایش انواع جانوران موذی خواهد شد.

با این تفاسیر

در هنگام گرفتگی چاه فاضلاب چه باید کرد؟

مقاله فوق شما را یاری خواهد کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید و انتخابی هوشمندانه داشته باشید از این رو توصیه می کنیم این مطلب را نیز مطالعه بفرمایید

 

 

 

 

 

 

1 نظر

نظر بدهید

تماس فوری